
Jedenje hrane bogate omega-3 masnim kiselinama, poput ribe, moglo bi pomoći nekim ljudima da za 1/3 smanje rizik dobijanja senilne degeneracije makule, pokazalo je novo istraživanje objavljeno u Annals of Ophthalmology, javlja BBC.
Omega-3 masne kiseline su vitalan dio retine, i moguće je da nedostatak kemikalije može potaknuti proces bolesti, izjavila je dr. Elaine Chang koja je vodila istraživanje. Istraživanje je izvršeno usporednom analizom devet studija koje zajedno obuhvaćaju 88,974 ljudi, od kojih 3000 imaju senilnu degeneraciju makule.
Analiza pokazuje da je prehrana ribom dvaput sedmično povezana sa smanjenim rizikom od bolesti, a da je usporedbom tipova prehrane rizik od bolesti manji za 38 % kod onih čija prehrana sadrži omega-3 kiseline.
Ipak, budući da rezultati analize ne pružaju čvrste dokaze, dr. Chang ne preporuča promjenu dijete. "Premalo je dokaza iz postojeće literature, malo studija i tek nekoliko nasumičnih kliničkih istraživanja koji bi podržavali rutinsku prehranu za sprječavanje bolesti", izjavila je dr. Chang.
Dosad je utvrđeno da je pušenje jedan od rizika za razvoj senilne degeneracije makule.
BH Telecom

Vaši komentari