lifezona

Istraživanja: Zaštitna uloga vitamina D

Znanost, Zdravlje | 09:36

Istraživači s Oxford University vjeruju da su pronašli biološke dokaze za tvrdnje po kojima vitamin D pruža zaštitu od autoimunih bolesti i nekih oblika raka.


Nalazi koje su objavili mediji su potvrdili interakciju vitamina D i gena povezanih s rakom debelog crijeva, multiplom sklerozom, dijabetesom tipa 1, Crohnovom bolešću, lupusom, reumatoidnim artritisom i kroničnom limfocitnom leukemijom.

Pokazalo se kako vitamin D može regulirati funkciju ovih gena, napominju znanstvenici.

Do povećanja koncentracije vitamina D u krvi dolazi nakon izloženosti sunčevim zrakama, te nakon konzumacije određenih namirnica, primjerice ribe.

Prema nekim procjenama, polovici djece i odraslih manjka vitamina D.

 

Fena / BH Telecom